فواید آب نگهداری شده در ظروف مسی

با مصرف آب مس دار می توانید از بیماریها پیشگیری کرده و حتی وزن خود را کاهش دهید.

امروزه در این دنیای مدرن که ما از فیلترهای UV برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می کنیم مفهوم استفاده از آب ذخیره شده در ظروف مسی بسیار قدیمی و دمده به نظر می رسد. با این حال استفاده از این روش در متون طب سنتی توصیه شده و فواید آن توسط مطالعات علمی جدید تایید شده است. ذخیره آب در ظروف مسی باعث یک فرآیند تصفیه طبیعی می شود.
ظروف مسی می تواند میکروارگانیسم های موجود در آب را کشته و آب را کاملا مناسب برای نوشیدن کند. بعلاوه آب ذخیره شده در ظروف مسی (ترجیحا به مدت ۱۰ ساعت) کیفیت خاصی را به دست می آورد. مس یکی از مواد معدنی کمیاب ضروری است که برای سلامت بدن حیاتی می باشد. مس دارای خواص ضدمیکروبی، ضد سرطانی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده و به خنثی کردن سموم کمک می کند. برخلاف برخی از عناصر غذایی بدن نمی تواند مس را سنتز کند و شما نیاز دارید آن را توسط مواد غذایی دریافت نمایید. بهترین منابع غذایی مس عبارتند از غذاهای دریایی، گوشت، غلات سبوس دار، لوبیا، عدس، آجیل، شکلات، حبوبات، سیب زمینی، نخود فرنگی و برخی از سبزیجات دارای برگ سبز تیره. مصرف روزانه ۲ تا ۳ لیوان آب ذخیره شده در ظروف مسی نیز مس مورد نیاز بدن تان را تامین می کند. بر اساس طب سنتی نوشیدن آب غنی از مس با شکم خالی عملکرد صحیح اندام های مختلف و چندین فرآیند متابولیکی را تامین می کند.
در اینجا به ۱۰ مورد از فواید آب ذخیره شده در ظروف مسی اشاره خواهیم کرد.

۱٫ پیشگیری از بیماری های منتقل شونده

توسط آب پیشگیری از بیماریهای منتقل شونده توسط آب مس به شکل موثری بسیاری از باکتری های عامل بیماری های منتقل شونده توسط آب را از بین می برد. مس به ویژه در برابر باکتری های اشرشیاکلای و آئورئوس که عامل بیماری های اسهال، اسهال خونی و زردی هستند، موثر می باشد. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ توسط محققان دانشگاه ساوت همپتون انجام شد، نشان داد که مس در مقابل سویه جدید اشرشیاکلای موثر است. همچنین مس می تواند از گسترش عفونت جلوگیری کند. بنابراین اگر شک دارید که آب الوده است آن را در ظروف مسی ذخیره نمایید تا مطمئن شوید آب سالم و تمیز می نوشید.

۲٫ حفظ سلامت دستگاه گوارش

حفظ سلامت دستگاه گوارش هنگام اسیدی بودن دستگاه گوارش، یبوست و سوء هاضمه آب مس دار می تواند به شما کمک کند. مس کمک می کند معده شما پاک و سم زدایی شود تا از حذف مواد مضر مطمئن شوید. همچنین آب مس دار عملکرد کبد و کلیه را تنظیم کرده و جذب مواد مغذی از غذا را تضمین می نماید. همچنین آب مس دار یک درمان عالی برای هر نوع عفونت معده می باشد. برای کمک به کار کردن صحیح دستگاه گوارش هر روز صبح با معده خالی یک لیوان آب ذخیره شده در ظروف مسی را بنوشید.

۳٫ کمک به کاهش وزن

کمک به کاهش وزن آب مس دار علاوه بر کمک به سیستم گوارشی شما به حذف سلول های چربی نیز کمک می کند و این به نوبه خود باعث از دست دادن چربی اضافه بدن و حفظ وزن نرمال بدن می شود. در واقع آب مس دار یک جایگزین بسیار مناسب برای نوشیدنی های پرکالری مثل نوشیدنی های شیرین، نوشیدنی های کافئین دار و نوشابه ها می باشد. با این حال برای کاهش وزن تان باید به رژیم غذایی کلی تان توجه نموده و تمرینات سالم ورزشی را نیز دنبال کنید.

۴٫ افزایش سلامت قلب

افزایش سلامت قلب مس به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کرده و نقش مهمی را در جلوگیری از بیماری های قلبی ایفا می کند. مس فشار خون و ضربان قلب را کاهش داده و میزان کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد. بعلاوه مس از تجمع پلاک ها در عروق جلوگیری نموده و باعث جریان بهتر خون به قلب می شود. از سوی دیگر کمبود مس می تواند باعث افزایش کلسترول، فشار خون، هموسیستئین و اوریک اسید شود. اگر شما در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستید برای بهبود سلامتی تان از آب مس دار استفاده کنید.

۵٫ افزایش سلامت پوست

افزایش سلامت پوست مس یکی از اجزای اصلی در تولید ملانین است و ملانین در تعیین رنگ چشم ها، مو و پوست نقش مهمی را ایفا می کند. همچنین ملانین به حفظ سلامت پوست از آسیب ناشی از آفتاب و افزایش سرعت بهبود زخم ها و از بین بردن جای زخم ها (اسکار) کمک می کند. به علاوه مس تولید سلول های جدید را که به پر شدن لایه های سطحی پوست کمک می کند، افزایش می دهد و باعث می شود پوستی نرم، فاقد لکه و روشن داشته باشید.

۶٫ کاهش کم خونی

کاهش کم خونی مس به جذب آهن که نقش کلیدی در مقابله با کم خونی دارد کمک می کند. کسی که تعداد گلبول های قرمز خون اش پایین تر از حد نرمال است مبتلا به کم خونی می باشد. از جمله علایم کم خونی می توان به ضعف عمومی، خستگی، افزایش ضربان قلب، تنگی نفس و پوست رنگ پریده اشاره نمود. اگر شما مبتلا به کم خونی هستید از مکمل های آهن استفاده نمایید. همچنین افزایش مصرف آب مس دار به فرآیند کلی جذب و استفاده از آهن در بدن تان کمک خواهد کرد.

۷٫ کند کردن روند پیری پوست

کند کردن روند پیری پوست مس یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از علایم پیری زودرس جلوگیری می کند.مس از سلول ها در مقابل آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری نموده و باعث کاهش ایجاد چین و چروک، لکه و افتادگی پوست می شود. همچنین مس به تولید سلول های جدید و سالم پوست کمک می کند. اگر شما نگران ظهور نشانه های پیری در پوست خود هستید از آب نگهداری شده در ظروف مسی استفاده کنید.

۸٫ تحریک (افزایش عملکرد) مغز

افزایش عملکرد مغز درون مغز یک انتقال دائمی پالس های عصبی در ناحیه ای که سیناپس نامیده می شود از نورونی به نورون دیگر وجود دارد. پوششی به نام غلاف میلین از آکسون نورون ها برای اطمینان از توانایی انتقال عصبی محافظت می نماید. مس به سنتز فسفولیپیدهای کمک کننده در تشکیل غلاف میلین کمک می کند و این دلیلی برای ضروری بودن مس در عملکرد صحیح مغز می باشد. علاوه بر این دارای خاصیت ضدتشنجی می باشد که از تشنج جلوگیری می کند. همچنین نبود مس در دوره بارداری به ناقص شدن مغز و شبکه های عصبی در جنین منجر می شود.

۹٫ مقابله با التهاب

مقابله با التهاب مس دارای خاصیت ضدالتهابی بسیار قوی می باشد. مس به از بین بردن دردهای ناشی از التهاب کمک می کند. همچنین مس در درمان آرتروز موثر است. این ویژگی ضدالتهابی حتی می تواند به درمان طیف گسترده ای از مشکلات مانند جوش، آسم، سینوزیت، تب یونجه، بیماری التهابی روده و حتی سرطان کمک کند. برای تسکین ورم مفاصل و دردهای التهابی دیگر روزانه چند لیوان آب مس دار بنوشید.

۱۰٫ تنظیم غده تیروئید

تنظیم غده تیروئید مس یکی از مهم ترین عناصر معدنی است که غده تیروئید شما برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. کمبود کس می تواند منجر به اختلال در عملکرد غده تیروئید شود که نقش کلیدی را در اندام های مهم زیادی از جمله قلب، کبد، کلیه ها و پوست ایفا می کند.

سعی کنید برای بهبود عملکرد تیروئید روزانه مقداری آب حاوی مس بنوشید.
دیجی مس
ارسال دیدگاه